Актуальні проблеми експертизи товарів
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

1. Теоретичні та методологічні засади експертизи товарів (ВИВЧЕННЯ ТВОРІВ МЕТАЛЕВОЇ СКУЛЬПТУРИ В ЕКСПОЗИЦІЇ ПОЛТАВСЬКОГО ХУДОЖНЬОГО МУЗЕЮ (ГАЛЕРЕЇ МИСТЕЦТВ ) ІМЕНІ МИКОЛИ ЯРОШЕНКО, ЯК НЕОБХІДНИЙ КОМПОНЕНТ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ ТОВАРОЗНАВЦІВ-ЕКСПЕРТІВ)

Перейти донизу

1. Теоретичні та методологічні засади експертизи товарів (ВИВЧЕННЯ ТВОРІВ МЕТАЛЕВОЇ СКУЛЬПТУРИ В ЕКСПОЗИЦІЇ ПОЛТАВСЬКОГО ХУДОЖНЬОГО МУЗЕЮ (ГАЛЕРЕЇ МИСТЕЦТВ ) ІМЕНІ МИКОЛИ ЯРОШЕНКО, ЯК НЕОБХІДНИЙ КОМПОНЕНТ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ ТОВАРОЗНАВЦІВ-ЕКСПЕРТІВ) Empty 1. Теоретичні та методологічні засади експертизи товарів (ВИВЧЕННЯ ТВОРІВ МЕТАЛЕВОЇ СКУЛЬПТУРИ В ЕКСПОЗИЦІЇ ПОЛТАВСЬКОГО ХУДОЖНЬОГО МУЗЕЮ (ГАЛЕРЕЇ МИСТЕЦТВ ) ІМЕНІ МИКОЛИ ЯРОШЕНКО, ЯК НЕОБХІДНИЙ КОМПОНЕНТ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ ТОВАРОЗНАВЦІВ-ЕКСПЕРТІВ)

Повідомлення автор Admin Пн Бер 14, 2016 11:04 am

ВИВЧЕННЯ ТВОРІВ МЕТАЛЕВОЇ СКУЛЬПТУРИ В ЕКСПОЗИЦІЇ ПОЛТАВСЬКОГО ХУДОЖНЬОГО МУЗЕЮ (ГАЛЕРЕЇ МИСТЕЦТВ ) ІМЕНІ МИКОЛИ ЯРОШЕНКО, ЯК НЕОБХІДНИЙ КОМПОНЕНТ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ ТОВАРОЗНАВЦІВ-ЕКСПЕРТІВ


А. М. Тимошенко,
завідуюча відділом науково-масової та виставкової роботи
Полтавський художній музей (галерея мистецтв) імені Миколи Ярошенка,
Україна, м. Полтава

Ознайомлення, з наступним поетапним вивченням, майбутніх товарознавців-експертів з колекцією Полтавського художнього музею (галереї мистецтв) імені М. О. Ярошенка (далі по тексту – ПХМ ГМ ім. М. Ярошенка) є обов’язковим для професійної компететності товарознавців-експертів ПУЕТ. Поскільки завжди є актуальною експертиза культурних цінностей, то перше знайомство відбувається на прикладі музейної експозиції.
Саме музей є первинною базовою лабораторією у підготовці студентів до оцінки творів. Оцінка творів мистецтва та антикваріату буде не повною без встановлення автентичності оцінюваного твору, тому перш ніж приступити до оцінки, проводиться комплексна експертиза творів мистецтва та антикваріату. ПХМ ГМ ім. М. Ярошенка має фахівців, які надають експертний висновок. Спочатку насамперед відбувається обробка наданої замовником інформації про твори мистецтва і антикваріат, класифікаційне визначення об’єкта експертизи, ідентифікація та атрибуція об’єкта експертизи. В результаті чого відбувається складання експертного висновку.
Мистецтвознавча експертиза проводиться з метою встановлення наявності або відсутності можливості віднесення твору до спадщини того чи іншого автора, визначення ступеня збереження предмета, наявності або відсутності реставраційних робіт, визначення приналежності до певного періоду часу. Також мистецтвознавча експертиза відповідає на запитання: чи має досліджуваний предмет культурну, історичну, наукову, художню, археологічну, або іншу цінністю.
Серед експертів-мистецтвознавців прийнято розрізняти атрибуцію та експертизу. У першому випадку мова йде про мистецтвознавчу експертизи з метою вивчення предмета і визначення його індивідуальних та класифікаційних особливостей, на підставі яких він займає своє місце в музейних колекціях, отримує свій художній чи історичний статус. За допомогою мистецтвознавчої експертизи можна з’ясувати час, місце та інші обставини створення даного предмета культури чи мистецтва.
Слід підкреслити, що важливим завданням мистецтвознавчої експертизи є встановлення автентичності досліджуваного предмета мистецтва, встановлення його культурної чи історичної цінності, іноді – встановлення конкретного автора твору.
Глибокі знання в історії мистецтва обумовлюють вузьку спеціалізацію, тому у проведенні мистецтвознавчих експертиз в більшості випадків беруть участь фахівці, які не мають спеціальної експертної підготовки. До мистецтвознавчої експертизи конкретного твору залучаються лише найбільш авторитетні мистецтвознавці з тих, до чиєї вузької професійної спеціалізації відноситься з припущенням автор твору. Вони є у ПХМГМ.
Як свідчить міжнародна практика, при проведенні експертизи творів класичного мистецтва, експерти мистецтвознавці багато в чому спираються на результати технологічного дослідження, але тільки мистецтвознавці можуть сказати, характерна дана річ для даного художника чи ні, і лише вони мають право назвати ім’я автора.
Питання, які ставляться перед експертами-мистецтвознавцями, культурологами, досить сильно розрізняються в залежності від характеру досліджуваних об’єктів.
Серед конкретних задокументованих питань, які розглядає експерт-мистецтвознавець відділу: визначення авторства і достовірності документів (предмета мистецтва); датування матеріалу; визначення місця виготовлення; опис дефектів збереження, фізичного стану предмета мистецтва і т.п..
Науковим співробітникам треба наголосити, що у посібниках наводяться і узагальнені питання, які вирішуються експертами-мистецтвознавцями: чи представляє даний твір, предмет або річ художню або історико-культурну цінністьі т.д.?
При вивченні експонатів для студентів, одним з домінуючих актуальних питань становить експертиза скульптури з металу. Декоративно прикладне мистецтво, а саме скульптура одне з найдавніших мистецтв у царині образотворчого мистецтва. Литво (скульптура), як одне з найбільш збережених, завдяки матеріалу, доносить до сучасників великий об’єм інформації, пов’язаної з місцевими ремісничими традиціями. Технологія скульптурного литва змінюється в наслідок винаходу нових матеріалів.
Більшість мистецтвознавчих експертиз носять комплексний характер, що обумовлено інтегративним характером поставлених перед експертом завдань. У багатьох випадках експерту-культурологу доводиться дослідити матеріали художнього виробу, підпис або клеймо автора, манеру, стиль, ознаки пізнішого впливу (псування, переробки, реставрації).
Вивчаючи твори в експозиції музею, опираємося на інформацію етикетажу. Але у студентів на музейних заняттях є можливість ознайомлення з музейною документацією наприклад з інвентарною карткою. Зразок інвентарної картки по твору «Полювання на дикого кабана» автор Гехтер Жан Франсуа Теодор (1796-1844). Бронза, чавун, литво, (34 х 37 х 17). Німеччина. Скульптурна група відображує кульмінаційний момент полювання. Вершник в мисливському вбранні на здибленному коні трубить в ріг. Права рука, в якій він тримає зброю, відведена далеко назад. Праворуч під конем здоровий дикий кабан, якого з усіх боків рвуть собаки. Передня нога кабана на лівій нозі другого мисливця, який майже лежить на землі ліворуч. Лівою рукою він спирається на землю, і обома руками тримає сокиру, гострий кінець якої в пащі кабана. Рік надходження до колекції музею 1919. Опис склав завідуючий фондами О. М. Білишко.
Такі дані внесені у фондові записи на прекрасний твір, що створений учнем французьких скульпторів Ф-Ж. Бозіо і А.Ж.Гро. Міфологічні та історичні сюжети зробили його широко відомим майстром. Скульптор- романтик, виконував замовлення на монументальні твори для Парижу. Працював також в царині портрету, що надає його історичним роботам особливу цінність. Найбільш привабливі для поціновувачів образи на літературні сюжети з епохи середньовіччя. Великі монументальні твори, такі як пам’ятник Жанні д’Арк у Шинані (Шимоне) розкривають його вільне володіння скульптурним простором, від монумента до камерної мініатюри. Зараз на сайтах представлена лінія поєдинків, наприклад, «Битва Карла Мортеля (майордома франків, що ввійшов в історію, як спаситель Європи від арабів у битві при Пуатьє» ХІХ ст. Композиційний підхід до вирішення теми теж налічує три яруси.
Техніка виконання, що включає в себе; литво, монтировку (монтаж), чеканку, патину, позолоту та накладні деталі. У різних його творах, що знаходяться у музеях світу, таких як Лувр, та приватних колекціях експерти підкреслюють віртуозну майстерністю. Скульптурна група не просто символ алегорії, але і девчому живий символ епохи, вираз її смаків і пристрастей в цілому.
Музейна документація містить, відповідного законам, міжнародним стандартам і нормам об’єктивну підтверджену інформацію. З розвитком ринку антикваріату потреба в історико-культурологічних експертизах збільшується з року в рік.

Admin
Admin

Кількість повідомлень : 115
Дата реєстрації : 23.02.2016

https://problemekspertov.ukraine7.com

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми
» 1. Теоретичні та методологічні засади експертизи товарів (ІСТОРИЧНИЙ ОГЛЯД ВИРОБНИЦТВА ГОБЕЛЕНІВ ФРАНЦІЇ В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ДЕКОРАТИВНО-УЖИТКОВОГО МИСТЕЦТВА СТУДЕНТАМИ ТОВАРОЗНАВЦЯМИ-ЕКСПЕРТАМИ)
» 1. Теоретичні та методологічні засади експертизи товарів ( ОСОБЛИВОСТІ ПРИЗНАЧЕННЯ І ПРОВЕДЕННЯ СУДОВО-ТОВАРОЗНАВЧОЇ ЕКСПЕРТИЗИ)
» 1. Теоретичні та методологічні засади експертизи товарів (ОСОБЛИВОСТІ ЕКСПЕРТИЗИ СИЛІКАТНОЇ ЦЕГЛИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ЇЇ ВИКОРИСТАННЯ В СУЧАСНОМУ БУДІВНИЦТВІ)
» 1. Теоретичні та методологічні засади експертизи товарів (NOWE METODY BADAŃ SKÓR)
» 1. Теоретичні та методологічні засади експертизи товарів (МЕТОДОЛОГИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ ТОВАРОВЕДЧЕСКОЙ ЭКСПЕРТИЗЫ ОЦЕНКИ КАЧЕСТВА ПОТРЕБИТЕЛЬСКИХ УСЛУГ)

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі