Актуальні проблеми експертизи товарів
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

5. Експертні дослідження непродовольчих товарів як засіб захисту прав споживачів (АНАЛІЗ ВИМОГ ДО ЯКОСТІ ШКІЛЬНИХ РЮКЗАКІВ)

Перейти донизу

5. Експертні дослідження непродовольчих товарів як засіб захисту прав споживачів (АНАЛІЗ ВИМОГ ДО ЯКОСТІ ШКІЛЬНИХ РЮКЗАКІВ) Empty 5. Експертні дослідження непродовольчих товарів як засіб захисту прав споживачів (АНАЛІЗ ВИМОГ ДО ЯКОСТІ ШКІЛЬНИХ РЮКЗАКІВ)

Повідомлення автор Admin Ср Бер 16, 2016 11:24 am

АНАЛІЗ ВИМОГ ДО ЯКОСТІ ШКІЛЬНИХ РЮКЗАКІВ


А.С. Тернова,
доцент, к. т. н., доцент
С.О.Сіренко,
доцент, к. т. н., доцент
Вінницький торговельно-економічний інститут
Київського національного торговельно-економічного університету
Україна, м. Вінниця

На сучасному етапі актуальною проблемою здоров'я у дітей стала проблема формування та збереження гарної фігури і правильної постави тіла. Важливим аспектом є вибір шкільного рюкзака або учнівського портфеля, що відповідає вимогам.
Сьогодні на ринку представлений широкий асортимент рюкзаків, ранців, сумок для школярів, а в Інтернеті величезна кількість рекомендацій щодо вибору цієї продукції. І, найчастіше, ці поради пов'язані безпосередньо з тим, що фірма виробляє або продає, посилаючись при цьому на рекомендації американських і європейських педіатрів. Тому ми, намагаючись уникати суб'єктивних поглядів продавців і виробників, звернулися до двох незалежних експертів у даній області. Це Міждержавний стандарт ГОСТ 28631-2005 «Сумки, чемоданы, портфели, ранцы, папки, изделия мелкой галантереи. Общие технические условия» [1], а також СанПин 2.4.7/1.1.2651-10 «Дополнения и изменения № 1к СанПиН 2.4.7/1.1.1286-03 «Гигиенические требования к одежде для детей, подростков и взрослых» [2]. Слід відзначити, що дозволено випуск даної продукції і за технічними регламентами, які можуть розробляти самі виробники. Однак, ми будемо користуватися вказаними документами.
Перше, на що потрібно звернути увагу, - це ортопедична спинка.
Фірми, які продають рюкзаки з такою спинкою, запевняють, що ця опція - найголовніша в рюкзаку і з іншою спинкою дитина просто відразу зіпсує хребет. Якщо дитину довозять до школи або проводжають і зустрічають батьки і рюкзак на його спині буває 10-20 хвилин на день, то сенс у такій спинці відпадає, в той же час її наявність значно збільшує вагу рюкзака та серйозно збільшує його ціну. Тому достатньо забезпечити формостійкість спинки, що повторює контури спини і щільно прилягає до неї.
Наступна опція, що заявляється продавцями - «дихаючий» матеріал, який використовується на спинці і плечових ременях рюкзака. В Україні 90% часу припадає на шкільний сезон, коли діти ходять в куртках. В основній своїй масі використовується курткова тканина, яка зводить нанівець застосування будь-якого дихаючого матеріалу на ранці - як на його спинці, так і на лямках. Проте наявність такої опції, як і у випадку з ортопедичною спинкою, серйозно позначається на вартості виробу.
Багато виробників відмовляються від ручки, пояснюючи це тим, що якщо ручка зручна, дитина буде носити рюкзак за ручку, а не на спині.
У п.5.30.20 ГОСТ 28631-2005 вказано, що рюкзаки повинні бути виготовлені з ручкою. Звичайно, петлю із стрічки, вшиту нагорі спинки, можна вважати за ручку, але вона стане в нагоді лише для того, щоб повісити рюкзак на парту, а зручна верхня ручка потрібна не тільки дитині, а й батькам, оскільки вони проводжають і зустрічають дітей. Та й не у всяку петлю влізе рука дитини, одягнена в рукавичку. А дитині потрібно частіше пояснювати, що носити на спині рюкзак зручніше, оскільки руки для гри залишаються вільними.
Крім верхньої ручки у рюкзака повинні бути регульовані, а не еластичні плечові ремені, про що вказано у тому ж п. 5.30.20 вищеназваного стандарту.
Бажано, щоб форма ременів була не пряма, а з вигином. Ремені повинні бути щільні, прошиті рядками, з прокладками із спіненого поліпіноетилену (ППЕ), щоб не врізалися в плечі дитини. Важливою умовою є те, щоб ручки не виривалися. Допустима ширина ременів згідно з п.2.8.3 у верхній частині (довжиною 400-450 мм) повинна бути не менше 35-40 мм.
У рюкзаку обов'язково повинні бути (хоча багато продавців вживають слово «бажано») світловідбиваючі елементи. У п.5.2 «Вимоги до матеріалів» цього ж стандарту сказано: «…повинні використовуватися оздоблювальні деталі та фурнітура зі світловідбиваючими елементами». Виконання цієї вимоги захистить дитину в темний час доби.
У п.2.8.3. СанПин 2.4.7/1.1.2651-10 наведені допустимі розміри шкільного рюкзака для учнів початкової школи: висота 300-360, ширина 60-100, допускається збільшення розміру не більше, ніж на 30 мм.
Якщо рюкзак не має твердої стінки, тоді краще вибрати його із вшитою пластмасовою жилкою - кедером. Цей метод пошиття виробів дозволяє рюкзаку зберігати форму, не збільшуючи ваги.
У п.5.3.21 ГОСТ 28631-2005 вказано, що маса рюкзаків повинна бути не більше 1000 г, а п.2.8.1.СанПин 2.4.7/1.1.2651-10 ще більше конкретизує і посилює вимоги до ваги рюкзака: «Вага портфелів шкільних та рюкзаків і аналогічних виробів для учнів початкових класів повинна бути не більше 600-700 г, для учнів середніх і старших класів - не більше 1000 г».
Відповідно до СанПиН 2.4.7/1.1.2651-10 портфелі, шкільні рюкзаки та аналогічні вироби для дітей повинні бути безпечні для здоров'я дітей і відповідати вимогам цих санітарних правил за органолептичними, санітарно-хімічними, фізико-гігієнічними та токсиколого-гігієнічними показниками.
Так, інтенсивність запаху виробів не повинна перевищувати 2 балів (органолептичні показники); рівень напруженості електростатичного поля на поверхні виробу не повинен перевищувати 15 кВ / м (фізико-гігієнічні показники).
Оцінка токсиколого-гігієнічних показників виробів проводиться за індексом токсичності або за місцевою шкіро-подразнюючою дією:
а) індекс токсичності виробів, який визначається в повітряному середовищі, повинен бути від 80 до 120% включно. Значення індексу токсичності, обумовленого за допомогою люмінесцентного бактеріального тесту, має бути менше 20%;
б) дотичні з шкірними покривами учнів конструктивні елементи виробів не повинні надавати місцевої шкіро-подразнюючої дії.
Стосовно дизайну, то, в першу чергу, рюкзак повинен сподобатися дитині. А батькам при цьому слід звернути увагу на якість матеріалу. Це має бути щільна, непромокаюча тканина, що легко миється. Однак, це не означає, що рюкзак можна прати в пральній машині. Якісні тканини чудово миються губкою з милом. Також тканини хорошої якості яскравих, контрастних і світлих кольорів можна легко відчистити. Крім того, в п.5.2 «Вимоги до матеріалів» вищеназваного ГОСТу вказано: «Під час виготовлення дитячих сумок і валіз, учнівських портфелів і рюкзаків повинні використовуватися деталі контрастних кольорів».
Що стосується швів всередині рюкзака, то п.5.3.5 ГОСТ 28631-2005 не вимагає обов'язкової окантовки швів у виробах з тканини з просоченням або плівковим покриттям, але краще, якщо виробник все-таки це робить. Окантовка надає швам додаткову міцність.
Дно рюкзака має бути обов'язково жорстким, або мати жорстку вставку.
Крім того, нами вивчено вимоги до шкільних рюкзаків, наведені у Технічному регламенті Митного союзу «О безопасности продукции, предназначенной для детей и подростков» [3].
Технічним регламентом регламентуються розміри, вага, конструкція, показники санітарно-хімічної, токсикологічної безпеки матеріалів, з яких виготовлені учнівські портфелі та рюкзаки.
Відповідно до цього документу марковання учнівських портфелів і рюкзаків повинне містити інформацію про вік користувача.
Технічний регламент передбачає, що вага портфелів, шкільних рюкзаків та аналогічних виробів повинна бути для учнів початкових класів не більше 700 г і для учнів середніх і старших класів - не більше 1000 г, а розміри мати наступні значення:
- довжина (висота) – 300-360 мм;
- висота передньої стінки – 220-260 мм;
- ширина - 60-100 мм;
- довжина плечового ременя - не менше 600-700 мм;
- ширина плечового ременя у верхній частині (довжиною 400-450 мм) не менше 35-40 мм.
Допускається збільшення розмірів не більше, ніж на 30 мм.
В якості орієнтовного тесту для перевірки відповідності ваги рюкзака з підручниками і зошитами нормативним вимогам використовується обчислення відношення його ваги до ваги дитини. Оптимальне співвідношення становить 1:10. Такий підхід враховує й індивідуальні можливості дитини.
Таким чином, єдиних вимог до якості шкільних рюкзаків не існує. Для їх уніфікації слід розробити державні стандарти на рюкзаки, оскільки їх асортимент та споживання стрімко розширюються і об’єктивно оцінити їх якість неможливо через відсутність відповідної нормативної бази, а також розробити та запровадити Технічний регламент Про безпеку продукції легкої промисловості, в якому були б вказані вимоги до рюкзаків взагалі і шкільних зокрема, оскільки ні такого документу, ні Санітарних Правил і Норм з цього питання в Україні немає.
Перелік посилань
1. ГОСТ 28631-2005 Сумки, чемоданы, портфели, ранцы, папки, изделия мелкой галантереи. Общие технические условия. – М.: Стандартинформ, 2006. – 15 с.
2. Санитарные правила и нормы 2.4.16-26 – 2005 Гигиенические требования к ранцам, рюкзакам, портфелям ученическим. - [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://reftrend.ru/336234.html
3. Технический регламент Таможенного Союза ТР ТС 007/2011 О безопасности продукции, предназначенной для детей и подростков. - [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://tehreg.ru/TP_TC/TP_TC_ 007_2011/TP_TC_007_2011.htm

Admin
Admin

Кількість повідомлень : 115
Дата реєстрації : 23.02.2016

https://problemekspertov.ukraine7.com

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми
» 5. Експертні дослідження непродовольчих товарів як засіб захисту прав споживачів (АНАЛІЗ НОРМ ГІГІЄНІЧНОСТІ ТА БЕЗПЕЧНОСТІ ДИТЯЧОГО ОДЯГУ ІЗ ТРИКОТАЖУ)
» 5. Експертні дослідження непродовольчих товарів як засіб захисту прав споживачів (ЗАСІБ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ ПРИ РЕАЛІЗАЦІЇ БЕЗАЛКОГОЛЬНИХ НАПОЇВ СПЕЦІАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ)
» 5. Експертні дослідження непродовольчих товарів як засіб захисту прав споживачів (ОЦІНКА ЯКОСТІ ТА БЕЗПЕЧНОСТІ ВЗУТТЄВИХ МАТЕРІАЛІВ ДЛЯ ДИТЯЧОГО ВЗУТТЯ)
» 5. Експертні дослідження непродовольчих товарів як засіб захисту прав споживачів (ТОВАРОЗНАВЧА ОЦIНКА АСОРТИМЕНТУ ТА ЯКОСТІ ПАПЕРОВИХ СЕРВЕТОК, ЩО РЕАЛIЗУЮТЬСЯ В ТОРГОВЕЛЬНIЙ МЕРЕЖI М. ХАРКОВА)
» 5. Експертні дослідження непродовольчих товарів як засіб захисту прав споживачів (ВІЗУАЛЬНА ТА ІНСТРУМЕНТАЛЬНА ОЦІНКИ ЯКОСТІ ОТРИМАНИХ РОСЛИННИМИ БАРВНИКАМИ ПОФАРБУВАНЬ НА ПЛАТТЯНИХ ВОВНЯНИХ, ШОВКОВИХ І КАПРОНОВИХ ТКАНИНАХ)

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі