6. Формування професійних компетентностей при підготовці товарознавців-експертів (ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ОРГАНІЗАТОРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У СТУДЕНТІВ )
Сторінка 1 з 1
6. Формування професійних компетентностей при підготовці товарознавців-експертів (ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ОРГАНІЗАТОРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У СТУДЕНТІВ )
ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ОРГАНІЗАТОРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
У СТУДЕНТІВ
У СТУДЕНТІВ
Пахолюк О.В.
Ст. викладач, к.т.н.
Луцький національний технічний університет, Україна, м. Луцьк
Ст. викладач, к.т.н.
Луцький національний технічний університет, Україна, м. Луцьк
Важливою складовою педагогічної діяльності є формування у студентському середовищі сучасної організаторської культури, уміння вести себе в суспільстві у різноманітних ситуаціях. Проте, навчити студента навичкам практичної діяльності у рамках аудиторних занять, навіть з допомогою сучасних методичних прийомів і засобів дуже складно і практично неможливо. Традиційно вважалось, що питання формування у студентів навичок практичної діяльності повинні вирішуватись такими формами поза аудиторної роботи, як виробничі практики. Але, на сьогодні підприємства і організаціє не охоче запрошують студентів на практику, у зв’язку з великою кількістю власних проблем [1,4].
Основні організаторські вимоги до особистості студента це: тяга до лідерства, володіння навичками ділового спілкування і ораторської практики, психологічні та педагогічні уміння, високий особистий авторитет. Притаманні ринку ризики і невизначеність ситуації вимагають від спеціалістів самостійності і відповідальності за рішення, які приймаються, та сприяють пошуку оптимальних організаційних та науково-технічних рішень.
Основними факторами, які призупиняють професійний ріст та розвиток організаторських здібностей, - це відсутність життєвого досвіду, неготовність проявляти ініціативу, самостійно приймати рішення, брати на себе відповідальність, психологічні проблеми у суспільстві, нездатність до інтенсивної роботи [1, 3].
У запропонованій організаційно-управлінській моделі, сукупність необхідних якостей керівника, представлено у вигляді шести крупних блоків (таблиця 1).
Наведені моделі дають повне уявлення про діяльність сучасного організатора. Аналізуючи дані таблиці, можна зробити висновок, що студенту необхідно постійно прагнути до розширення свого світогляду та системного нестандартного мислення, вчитися розбиратись у внутрішньому взаємозв’язку діючих факторів, у їхній взаємодії з зовнішнім середовищем. Студент повинен володіти високими людськими якостями і бути гарним психологом, вміти ризикувати, а також здійснювати бізнес-проектування, розробляти, редагувати і реалізовувати бізнес-плани, проводити маркетингові дослідження, прогнозувати розвиток системи з врахуванням потреб ринку і займання у ньому нових ніш [3].
В сучасних умовах, організаторські якості повинні стати обов’язковими якостями успішної людини, хоча справжнім організатором не можна стати за наказом вищестоящої організації. Організаторами стають завдяки своїм особистісним якостям і здатностям, незалежно від посади у службовій ієрархії, проте поєднання ролі керівника і організатора в одній особі найбільш цінне і перспективне.
Формування місії і цілей студентів являються основою для подальшої розробки стратегії розвитку і структури студентського об’єднання. Отже, для ефективної роботи студентського об’єднання необхідна цілеспрямована диференційована робота з різними категоріями студентів і формування організаційної структури студентського об’єднання.
Перелік посилань
1. Грінченко О.М. Взаємозв’язок комунікативних, організаторських та лідерських здібностей у майбутніх психологів [Текст] / О.М. Грінченко // Психолого-педагогічні аспекти формування національної еліти, 2011. – С. 279-287.
2. Мотозюк Л.М. Аналіз дослідження проблеми організаторських здібностей у вітчизняній та зарубіжній психології [Текст] / Л.М. Мотозюк. – К., 2003.
3. Резник С.Д. Студент вуза: технологии обучения и профессиональной карьеры [Текст] / С.Д. Резник, И.А. Игошина. – М.: Инфра-М, 2010. – 475 с.
4. http://pedagog.profi.org.ua.
5. http://pidruchniki.com.
Схожі теми
» 6. Формування професійних компетентностей при підготовці товарознавців-експертів (КОМУНІКАТИВНА КОМПЕТЕНТНОСТЬ СТУДЕНТІВ – ЕКСПЕРТІВ ЯК ЧИННИК ЇХ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ)
» 6. Формування професійних компетентностей при підготовці товарознавців-експертів (СТРАХИ СТУДЕНТІВ-ТОВАРОЗНАВЦІВ ПЕРЕД ВИПРОБУВАННЯМ І ЇХ ПОДОЛАННЯ)
» 6. Формування професійних компетентностей при підготовці товарознавців-експертів (РОЛЬ МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВ’ЯЗКІВ У ПІДГОТОВЦІ ТОВАРОЗНАВЦІВ-ЕКСПЕРТІВ )
» 6. Формування професійних компетентностей при підготовці товарознавців-експертів (ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ З ТОВАРОЗНАВСТВА: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД)
» 6. Формування професійних компетентностей при підготовці товарознавців-експертів (ИННОВАЦИИ В ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ПРИ ПОДГОТОВКЕ ТОВАРОВЕДОВ-ЭКСПЕРТОВ)
» 6. Формування професійних компетентностей при підготовці товарознавців-експертів (СТРАХИ СТУДЕНТІВ-ТОВАРОЗНАВЦІВ ПЕРЕД ВИПРОБУВАННЯМ І ЇХ ПОДОЛАННЯ)
» 6. Формування професійних компетентностей при підготовці товарознавців-експертів (РОЛЬ МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВ’ЯЗКІВ У ПІДГОТОВЦІ ТОВАРОЗНАВЦІВ-ЕКСПЕРТІВ )
» 6. Формування професійних компетентностей при підготовці товарознавців-експертів (ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ З ТОВАРОЗНАВСТВА: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД)
» 6. Формування професійних компетентностей при підготовці товарознавців-експертів (ИННОВАЦИИ В ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ПРИ ПОДГОТОВКЕ ТОВАРОВЕДОВ-ЭКСПЕРТОВ)
Сторінка 1 з 1
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі