Актуальні проблеми експертизи товарів
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

6. Формування професійних компетентностей при підготовці товарознавців-експертів (РОЛЬ МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВ’ЯЗКІВ У ПІДГОТОВЦІ ТОВАРОЗНАВЦІВ-ЕКСПЕРТІВ )

Перейти донизу

6. Формування професійних компетентностей при підготовці товарознавців-експертів (РОЛЬ МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВ’ЯЗКІВ У ПІДГОТОВЦІ ТОВАРОЗНАВЦІВ-ЕКСПЕРТІВ ) Empty 6. Формування професійних компетентностей при підготовці товарознавців-експертів (РОЛЬ МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВ’ЯЗКІВ У ПІДГОТОВЦІ ТОВАРОЗНАВЦІВ-ЕКСПЕРТІВ )

Повідомлення автор Admin Ср Бер 16, 2016 5:22 pm

РОЛЬ МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВ’ЯЗКІВ У ПІДГОТОВЦІ ТОВАРОЗНАВЦІВ-ЕКСПЕРТІВ


І. М. Петренко,
професор кафедри педагогіки та суспільних наук, д.і.н., проф.
А. С. Браїлко,
доцент кафедри експертизи та митної справи, к.т.н.
Вищий навчальний заклад Укоопспілки «Полтавський університет
економіки і торгівлі», Україна, м. Полтава

Ідентифікація культурних цінностей та попередження їх незаконного вивезення з країн усього світу, в тому числі й України, є однією з найбільш актуальних проблем сучасності [1]. Непоодинокі випадки переміщення культурних та історичних цінностей з порушенням митних правил, або приховуванням від митного контролю [2-4], необхідність охорони та збереження культурної спадщини України, невпинне зростання художніх та антикварних виробів в операціях з оцінювання, зокрема ідентифікаційних, експертних, вартісних [5] обумовлюють актуальність їх вивчення товарознавцями-експертами.
Для товарознавців-експертів культурні цінності, в означеному контексті, є об’єктом вивчення дисципліни «Експертиза дорогоцінних металів, коштовного каміння та культурних цінностей» (далі по тексту – ЕДМККЦ), яка пов’язана міжпредметними зв’язками: попередніми, супутніми з іншими дисциплінами («Історія та культура України», «Матеріалознавство та основи технології виробництва товарів», «Основи ідентифікації товарів», «Основи товарної експертизи», «Засоби товарної експертизи», «Методи товарної експертиз», «Експертиза документів», «Технічні засоби митного контролю», «Основи митної справи», «Митна справа», «Організація боротьби з контрабандою та порушенням митних правил», «Інтелектуальна власність»). У даній публікації розкрито міжпредметний зв’язок з дисципліною «Історія та культура України» (ділі по тексту – ІКУ), на знаннях якої базується успішне опанування курсу ЕДМККЦ.
Сформувати у товарознавців-експертів цілісне уявлення про культурні цінності можливо за рахунок комплексного поєднання зазначених предметів, які вивчають студенти, їх взаємозв’язок дозволяє підготували конкурентоспроможного фахівця, який володіє достатнім рівнем професійних компетенцій. Гуманітарні науки у цьому випадку не є виключенням, незважаючи на свій загальноосвітній, гуманітарний напрямок.
Всі студенти І курсу Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» (далі по тексту – ПУЕТ) вивчають навчальну дисципліну ІКУ. Окрім загальноосвітнього значення, цей курс формує в них і навички професійної діяльності, готує до майбутнього фаху. Отримані знання, навички і вміння сприяють конкурентоздатності фахівців на ринку освітніх послуг. Значною мірою це стосується і майбутніх фахівців спеціалізації «Товарознавство та експертиза в митній справі», яких успішно готує ПУЕТ багато років.
Питання культури посідають чільне місце в системі гуманітарних дисциплін, які вивчають студенти у вищій школі. Відомо, що від гуманітарної освіти значною мірою залежить творчий потенціал особистості. Знайомство з українською культурою – невід’ємна частина інтелекту випускника ВНЗ. Ще давні римляни називали історію вчителькою життя. Тож значення цієї сфери духовного буття людства обумовлює актуальність даної публікації. Знання студентами ВНЗ основ національної культури має практичне значення для вдосконалення культурологічної підготовки фахівців, формує в них почуття власної гідності, патріотизму, гордості за досягнення співвітчизників на певних історичних етапах.
Під час вивчення курсу ІКУ товарознавці-експерти знайомляться з основами сучасних підходів до історії національної культури, особливостями історичного розвитку української культури, виявляють її зв’язок з соціальними, політичними, цивілізаційними, побутовими, мистецькими явищами і процесами, навчаються вільно оперувати сучасними концептами історичної культурології та широким фактологічним матеріалом.
Навчальна діяльність студентів при опануванні дисципліни ІКУ спрямовується на з’ясування і засвоєння: важливих проблемно-теоретичних питань курсу в їх історичній ретроспективі і перспективі; імен і творчої спадщини провідних діячів національної культури; досягнень українського народу в матеріальній і духовній сферах; художніх стилів і шедеврів українського мистецтва. Студенти вчаться розглядати культурні процеси та явища, визначати їх значення для долі власного народу, держави, культурних надбань людства; порівнювати пам’ятки матеріальної і духовної культури; користуватися культурознавчою термінологією; оцінювати діяльність творців української культури; визначати взаємозв’язки української і світової культури; встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між суспільно-політичними та культурними процесами і явищами; вільно оперувати набутими історичними фактами, поняттями, афоризмами для підтвердження основних теоретичних узагальнень; пояснювати суть національних та загальнолюдських цінностей; вести наукову дискусію, висловлювати свої думки і відстоювати свою точку зору, використовувати набуті знання при прийнятті рішень суспільного значення; збагачувати власну духовну культуру шляхом самоосвіти тощо.
Виклад матеріалу навчальної дисципліни ІКУ подається за основними етапами розвитку культури – від первісного суспільства до сьогоднішнього дня. Це дає уявлення про поступальний рух людської цивілізації та підвищення рівня матеріальної і духовної культури людства. Отже, саме під час опанування курсу ІКУ у студентів формуються знання щодо історії розвитку культури і мистецтва; термінів, визначень, класифікації творів мистецтва; провідних майстрів та мистецьких шкіл. Вищезазначене є підґрунтям для успішного опанування дисципліни ЕДМККЦ, саме в контексті встановлення характерних особливостей творів мистецтва, що становлять культурну цінність, а отже у майбутньому й для їх розпізнавання та/або попередження їх незаконного переміщення через державний кордон України.
Студенти спеціалізації «Товарознавство та експертиза в митній справі» ґрунтовно опановують навчальні дисципліни ІКУ та ЕДМККЦ. У майбутньому їм доведеться працювати на митницях Державної фіскальної служби України, де вони повинні будуть здійснювати контроль за переміщенням культурних цінностей у формі попереднього документального контролю в пунктах пропуску через державний кордон України. Означене зумовить наприклад, необхідність аналізувати індивідуальний почерк автора та стилістичні особливості манери виконання, визначати орієнтовні: період, до якого належить твір мистецтва, його стиль, жанр, манеру виконання, культурну цінність (відповідно до наданих супровідних документів); ідентифікувати подані до контролю об’єкти з тими, що дозволені до вивезення у свідоцтві на право вивезення (тимчасового вивезення) культурних цінностей з території України. У разі виявлення незаконного переміщення культурних чи історичних цінностей – оформлювати протокол про порушення митних правил, що потребує компетентностей визначати різновид цінності, а також здійснювати опис її за встановленою формою, на основі практичних навичок атрибуції.
Основи навичок такої майстерності закладаються у студентів на І курсі при вивченні навчальної дисципліни ІКУ та знаходять своє втілення під час опанування дисципліни ЕДМККЦ на VI курсі, а саме під час: розпізнавання культурних цінностей; опанування основ ідентифікаційної експертизи, експертизи справжності (автентичності), оціночної експертизи культурних цінностей; складання висновків експертів відповідно до мети оцінювання.
Сформовані компетентності, за результатами засвоєння дисциплін ІКУ та ЕДМККЦ, необхідні фахівцями товарознавцями-експертами у різних сферах професійної діяльності, зокрема під час контролю у пунктах пропуску через державний кордон України, операціях з оцінювання, в тому числі й на аукціонах, в ломбардах, страхуванні, банківській сфері (наприклад, застави, як фінансового інструменту для здійснення товарно-грошових операцій).
Таким чином, міждисциплінарні зв’язки сприяють розширенню освітнього простору, створюють певну віртуальну навчальну міждисциплінарну лабораторію, в якій студенти, багаторазово застосовуючи знання з кожної дисципліни циклу професійної та практичної підготовки, в нових умовах за межами самих дисциплін розвиватимуть навички професійної діяльності.
Перелік посилань
1. Співробітництво України та ЮНЕСКО [Електронний ресурс] : Постійне представництво України при ЮНЕСКО. – Режим доступу: http://unesco.mfa.gov.ua/ua/ukraine-unesco/cooperation. – Назва з екрана. – Дата звернення : 05.01.2016.
2. На кордоні виявили ікону Святого Миколая Чудотворця 1880 року виготовлення [Електронний ресурс] : Державна прикордонна служба України. – Режим доступу: http://dpsu.gov.ua/ua/about/news/news_8857.htm. – Назва з екрана. – Дата звернення : 04.01.2016.
3. Прикордонники виявили старовинні предмети, які порушники намагалися приховано вивезти з України [Електронний ресурс] : Державна прикордонна служба України. – Режим доступу: http://dpsu.gov.ua/ua/about/news/news_8943.htm. – Назва з екрана. – Дата звернення : 04.01.2016.
4. Громадянин Словаччини намагався вивезти з України старовинні ікони [Електронний ресурс] : Державна прикордонна служба України. – Режим доступу: http://dpsu.gov.ua/ua/about/news/news_8879.htm. – Назва з екрана. – Дата звернення : 04.01.2016.
5. Ідентифікаційна експертиза культурних цінностей [Електронний ресурс] : ТОВ «ІН КОНСАЛТИНГ». Експертиза антикваріату і цінностей. – Режим доступу: http://inconsulting.com.ua/uk/ekspertn-poslugi/antikvariat-ua/dentifkacina-ekspertiza.html. – Назва з екрана. – Дата звернення : 05.01.2016.

Admin
Admin

Кількість повідомлень : 115
Дата реєстрації : 23.02.2016

https://problemekspertov.ukraine7.com

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми
» 6. Формування професійних компетентностей при підготовці товарознавців-експертів (СТРАХИ СТУДЕНТІВ-ТОВАРОЗНАВЦІВ ПЕРЕД ВИПРОБУВАННЯМ І ЇХ ПОДОЛАННЯ)
» 6. Формування професійних компетентностей при підготовці товарознавців-експертів (КОМУНІКАТИВНА КОМПЕТЕНТНОСТЬ СТУДЕНТІВ – ЕКСПЕРТІВ ЯК ЧИННИК ЇХ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ)
» 6. Формування професійних компетентностей при підготовці товарознавців-експертів (ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ОРГАНІЗАТОРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У СТУДЕНТІВ )
» 6. Формування професійних компетентностей при підготовці товарознавців-експертів (ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ З ТОВАРОЗНАВСТВА: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД)
» 6. Формування професійних компетентностей при підготовці товарознавців-експертів (ИННОВАЦИИ В ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ПРИ ПОДГОТОВКЕ ТОВАРОВЕДОВ-ЭКСПЕРТОВ)

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі