Актуальні проблеми експертизи товарів
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

6. Формування професійних компетентностей при підготовці товарознавців-експертів (ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ З ТОВАРОЗНАВСТВА: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД)

Перейти донизу

6. Формування професійних компетентностей при підготовці товарознавців-експертів (ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ З ТОВАРОЗНАВСТВА:  ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД) Empty 6. Формування професійних компетентностей при підготовці товарознавців-експертів (ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ З ТОВАРОЗНАВСТВА: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД)

Повідомлення автор Admin Ср Бер 16, 2016 7:28 pm

ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ З ТОВАРОЗНАВСТВА:  ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД

А.С. Ткаченко,
асистент кафедри експертизи та митної справи, к.т.н.
ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі», Україна, м. Полтава

Товарознавство — це комплексна наукова дисципліна, яка включає системи наукових знань, методів та практичних заходів, спрямованих на формування та розвиток асортименту та якості товарів з метою максимального задоволення потреб. Фахівці з товарознавства потрібні будуть до тих пір, доки існуватиме товар. Але, зважаючи на постійний науково-технічний прогрес, розширення міжнародних відносин, гостроту питання якості та екологічної безпечності товарів і процесів виробництва, підготовка товарознавців потребує удосконалення та осучаснення. Оскільки Україна взяла курс, націлений на євроінтеграцію, важливим є вивчення досвіду з підготовки товарознавців у Європі. Відомими вищими навчальними закладами, які здійснюють підготовку товарознавців на території Європейського союзу є: Краківський економічний університет (Польща), економічний університет у Познані (Польща) та Економічний університет у Варні (Болгарія).
У Краківському економічному університеті функціонує факультет товарознавства, який здійснює підготовку студентів за двома напрямами: «Товарознавство» та «Управління та інженерія виробництва». Підготовка за обома напрямками здійснюється за освітньо-кваліфікаційними рівнями «бакалавр» та «магістр». За напрямом «Товарознавство» існують такі спеціальності: «Екологія товарів», «Менеджмент продукції», «Торгівля і митниця», «Управління якістю виробництва». Усі студенти, які отримують знання з освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» за напрямом «Управління та інженерія виробництва» навчаються за єдиним  напрямом, а у магістратурі можуть обирати спеціальність. Зокрема, це – «Управління та інженерія виробництва косметики та побутової хімії», «Управління та інженерія виробництва продуктів харчування», «Управління та інженерія виробництва в легкій промисловості» та «Управління проектами в промисловості».  На товарознавчому факультеті викладаються досить цікаві та актуальні дисципліни, такі як «Аналіз інформації про продукцію», «Документація і аудит системи якості», «Проектування і інновація продукції» тощо.
В економічному університеті (м. Познань) факультет товарознавства пропонує такі спеціальності: «Екологія продуктів», «Менеджмент продуктів», «Формування якості харчової продукції», «Формування якості промислової продукції», «Управління якістю косметичної продукції», «Управління якістю, оточуючим середовищем та безпечністю», «Розробка і комерціоналізація товарів».
Примітно, що в обох університетах, які працюють у Польщі ведеться підготовка фахівців для косметичної галузі, що пов’язано із значними обсягами виробництва косметики у країні. Навчальні програми націлені на вивчення таких питань, як створення товарів із сучасних матеріалів, методи забезпечення якості і безпечності косметичних засобів, дизайн косметичної продукції, розповсюдження косметики, стратегії управління брендом на ринку косметичних засобів. Такий підхід може слугувати прикладом для України. Зважаючи на те, що у нашій державі переважає виробництво сільськогосподарської та харчової продукції, актуальною спеціалізацією могла б бути спеціалізація «Управління  якістю харчової продукції», проте спеціалізація «Управління якістю промисловою продукцією» також є своєчасною,  оскільки на шляху до  євроінтеграції питання якості вітчизняних товарів, їх відповідності світовим стандартам стоять особливо гостро.
Економічний університет у м. Варна уже багато років здійснює підготовку фахівців з товарознавства. Дисципліни, які вивчаються студентами дуже схожі із тими, які викладаються  в університетах України, які готують товарознавців.
Як показують дослідження автора, спеціальність «Товарознавство» не є досить розповсюдженою у Європі, проте існують спеціальності, які є, на нашу думку, суміжними з товарознавством. Наприклад, у Варшавському технічно-торговому університеті проводиться підготовка за спеціальністю «Митне обслуговування бізнесу». Студенти вивчають митне законодавство, митну логістику, митне оформлення та нарахування платежів, так само,  як і студенти, які навчаються за спеціальністю «Товарознавство та експертиза в митній справі» в Україні.
Економічний університет у Братиславі  (Словаччина) у свої структурі має факультет торгівлі, на якому здійснюється підготовка фахівців за спеціальностями «Підприємницька діяльність у сфері торгівлі і туризму», «Управління торгівлею», «Міжнародна торгівля», «Економіка торгівлі та послуг», тощо.
В  університеті сільського та лісового господарства ім. Менделя (Брно, Чехія) існує  програма, націлена на вивчення якості і безпечності харчових продуктів. Подібна спеціальність також є у  Словацькому сільськогосподарському університеті в Нітрі, а саме «Безпечність і контроль харчових продуктів».
Отже, зважаючи на високі вимоги споживачів до якості продукції, на необхідність виходу вітчизняних товарів на європейський ринок та заходи, спрямовані на їх конкурентоспроможність, можемо зробити висновок, що фахівці з товарознавства необхідні на ринку праці. Вивчаючи європейський досвід, варто відзначити, що особливий акцент при підготовці таких фахівців у вищих навчальних закладах слід зробити на вивченні екологічності та безпечності товарів та процесів їх виробництва. Сучасний товарознавець не лише повинен добре знатися на споживних властивостях товарів, а й мати уявлення про розробку нових товарів із покращеними споживними властивостями. Велика увага під час підготовки товарознавців має приділятися також питанням аудиту, сертифікації та стандартизації товарів та приведення вітчизняної технічної документації у відповідність до європейських вимог. Таким чином, аудит, управління якістю та безпечність, на нашу думку, є одними з ключових питань, які повинен вирішувати товарознавець.

Admin
Admin

Кількість повідомлень : 115
Дата реєстрації : 23.02.2016

https://problemekspertov.ukraine7.com

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми
» 6. Формування професійних компетентностей при підготовці товарознавців-експертів (РОЛЬ МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВ’ЯЗКІВ У ПІДГОТОВЦІ ТОВАРОЗНАВЦІВ-ЕКСПЕРТІВ )
» 6. Формування професійних компетентностей при підготовці товарознавців-експертів (ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ОРГАНІЗАТОРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У СТУДЕНТІВ )
» 6. Формування професійних компетентностей при підготовці товарознавців-експертів (КОМУНІКАТИВНА КОМПЕТЕНТНОСТЬ СТУДЕНТІВ – ЕКСПЕРТІВ ЯК ЧИННИК ЇХ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ)
» 6. Формування професійних компетентностей при підготовці товарознавців-експертів (СТРАХИ СТУДЕНТІВ-ТОВАРОЗНАВЦІВ ПЕРЕД ВИПРОБУВАННЯМ І ЇХ ПОДОЛАННЯ)
» 6. Формування професійних компетентностей при підготовці товарознавців-експертів (ИННОВАЦИИ В ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ПРИ ПОДГОТОВКЕ ТОВАРОВЕДОВ-ЭКСПЕРТОВ)

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі