Актуальні проблеми експертизи товарів
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

4. Експертні дослідження харчових продуктів як інструмент впливу на їх безпечність (ТОВАРОЗНАВЧА ОЦІНКА ЯКОСТІ КАРАМЕЛІ)

Перейти донизу

4. Експертні дослідження харчових продуктів як інструмент впливу на їх безпечність (ТОВАРОЗНАВЧА ОЦІНКА ЯКОСТІ КАРАМЕЛІ) Empty 4. Експертні дослідження харчових продуктів як інструмент впливу на їх безпечність (ТОВАРОЗНАВЧА ОЦІНКА ЯКОСТІ КАРАМЕЛІ)

Повідомлення автор Admin Ср Бер 16, 2016 11:29 pm

ТОВАРОЗНАВЧА ОЦІНКА ЯКОСТІ КАРАМЕЛІ


Х.І. Ковальчук,
старший викладач кафедри товарознавства та експертизи товарів, к.т.н.
М. М. Федак,
студент групи ТКД-11,
Львівський інститут економіки і туризму, Україна, м. Львів

Важливою ринковою характеристикою товару є його якість. В умовах вільної конкуренції з двох однакових товарів вибирають, як правило, дешевший, а за однакових цін – товар вищої якості.
У більшості підприємців в умовах конкуренції склалося розуміння того, що найкращий спосіб швидше продати товар – це підвищити його якість.
Низькоякісні товари не користуються попитом, тому їх виробництво є збитковим для підприємства.
В сучасних умовах в країнах з розвиненою економікою найбільшого поширення набуло визначення поняття «якість продукції», наведене в стандарті ІSО (міжнародної організації зі стандартизації). Під якістю розуміють сукупність властивостей і характеристик продукції, що дають можливість задовольнити обумовлені та передбачені потреби. Зв'язок якості з передбаченими потребами визначає необхідність проведення системного вивчення ринку.
Одним з головних напрямків управління виробництвом є забезпечення якості, що забезпечує задоволення запитів споживачів і зниження виробничих витрат. Така стратегія призводить до створення високоякісної та доступної за цінами продукції. Здатність продукції задовольняти потреби визначається за допомогою оцінювання її якості. Оцінка якості є необхідною для визначення можливостей впровадження товару на ринок, встановлення його ціни. Також з'ясовується відповідність властивостей виробів вимогам споживачів [1].
Основою успішної реалізації товару є висока оцінка його якості споживачем. При купівлі товару споживач бере до уваги співвідношення ціна – якість.
Якісним вважається той товар, який задовольняє очікування споживача та має придатну для нього ціну. У всіх випадках виробник повинен спрямувати свою діяльність на створення тільки високоякісної продукції, оскільки на думку американського вченого X. Дж, Харінгтона, якщо фірма виготовляє просто якісну продукцію, а її конкурент – високоякісну, то банкрутство першої є неминучим.
В останній третині 20 століття вимоги споживачів до якості продукції значно зросли. Як правило, ці вимоги включаються до нормативно – технічної документації. Проте наявність таких документів і посилання на них ще не гарантує задоволення вимог споживачів. Пояснюється це тим, що в технології виготовлення та реалізації продукції можуть виникнути певні дефекти.
Для досліджень нами було обрано 5 зразків карамельних виробів торгової марки «Рошен»: Bonbonita Fruit Mix, Бім Бом, Рошен-Мікс, Карамелькіно Дюшес, Цитрусовий мікс. Для визначення якості дані зразки оцінювались на відповідність вимогам стандарту ДСТУ 3893-99 за маркувальними даними, органолептичними та фізико-хімічними показниками [2].
Згідно нормативної документації у карамельних виробах за органолептичними показниками визначають смак і запах, колір, поверхню, форму; з фізико-хімічних показників – вологість, масову частку редукуючих речовин, кислотність [3]. Результати досліджень наведено у табл. 1.
4. Експертні дослідження харчових продуктів як інструмент впливу на їх безпечність (ТОВАРОЗНАВЧА ОЦІНКА ЯКОСТІ КАРАМЕЛІ) 8810
4. Експертні дослідження харчових продуктів як інструмент впливу на їх безпечність (ТОВАРОЗНАВЧА ОЦІНКА ЯКОСТІ КАРАМЕЛІ) 8910
Отже, за нашими дослідженнями усі зразки відповідають вимогам нормативної документації за органолептичними та фізико-хімічними показниками та можна зробити висновки про можливість їх допуску у роздрібну торговельну мережу.
Перелік посилань
1. Назаренко В.О. Формування якості товарів. Частина 1: навч. посіб. / В.О. Назаренко, О.П. Юдічева, В.А.Жук – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 386 с.
2. Притульська Н.В. Продовольчі товари: лабораторний практикум / Н.В. Притульська, Г.Б. Рудавська, В.А. Колтунов. – К.: КНТЕУ, 2007. – 505 с.
3. ДСТУ3893-99. Карамель. Загальні технічні умови. – [Чинний від 2000-01-01]. – К.: Держспоживстандарт України, 2003. – 16 с.

Admin
Admin

Кількість повідомлень : 115
Дата реєстрації : 23.02.2016

https://problemekspertov.ukraine7.com

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми
» 4. Експертні дослідження харчових продуктів як інструмент впливу на їх безпечність (ТОВАРОЗНАВЧА ОЦІНКА ЯКОСТІ МАРМЕЛАДУ)
» 4. Експертні дослідження харчових продуктів як інструмент впливу на їх безпечність (СУЧАСНІ МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ЯКОСТІ Й БЕЗПЕЧНОСТІ М’ЯСА І М’ЯСНИХ ПРОДУКТІВ)
» 4. Експертні дослідження харчових продуктів як інструмент впливу на їх безпечність (ЕКСПЕРТНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ЯКОСТІ МОЛОКА)
» 4. Експертні дослідження харчових продуктів як інструмент впливу на їх безпечність (ДОСЛІДЖЕННЯ ЯКОСТІ СУБПРОДУКТІВ)
» 4. Експертні дослідження харчових продуктів як інструмент впливу на їх безпечність (ДОСЛІДЖЕННЯ ЯКОСТІ КОНЬЯКІВ)

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі