Актуальні проблеми експертизи товарів
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

2. Товарознавство – основа експертизи товарів (ОСОБЛИВОСТІ РИНКОВОГО НАГЛЯДУ ВІТЧИЗНЯНОГО ТЕКСТИЛЮ)

Перейти донизу

2. Товарознавство – основа експертизи товарів (ОСОБЛИВОСТІ РИНКОВОГО НАГЛЯДУ ВІТЧИЗНЯНОГО ТЕКСТИЛЮ) Empty 2. Товарознавство – основа експертизи товарів (ОСОБЛИВОСТІ РИНКОВОГО НАГЛЯДУ ВІТЧИЗНЯНОГО ТЕКСТИЛЮ)

Повідомлення автор Admin Вт Бер 15, 2016 2:27 am

ОСОБЛИВОСТІ РИНКОВОГО НАГЛЯДУ ВІТЧИЗНЯНОГО ТЕКСТИЛЮ

І.С. Галик
к.т.н., проф., Львівська комерційна академія, Україна, м. Львів
Б.Д. Семак
д.т.н., проф., Львівська комерційна академія, Україна, м. Львів

Необхідність безвідкладної реалізації Угоди про асоціацію України та ЄС перш за все вимагає проведення корінних змін в системі технічного регулювання та оцінки відповідності вітчизняної промислової продукції вимогам міжнародних стандартів. З цією метою в останні роки прийнято ряд нових законів та постанов Кабінету Міністрів України. Назвемо основні з них: "Про стандартизацію", "Про технічні регламенти та процедури оцінки відповідності", "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції", Указ Президента України "Про положення про державну інспекцію України з питань захисту прав споживачів", розпорядження КМУ "Про визначення державного підприємства", яке виконує функції національного органу стандартизації" та інші [1].
В даній роботі ми обмежимось тільки більш детальним розглядом проблем, пов’язаних із реалізацією Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" на прикладі продукції вітчизняної текстильної промисловості.
Слід підкреслити, що законодавство України про ринковий нагляд і контроль відповідності продукції об’єднує декілька нормативно-правових документів. Це Закон України від 02.12.2010 №2735-VI "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції", Закон України від 02.12.2010 №2736-VI "Про загальну безпечність продукції", Постанова КМУ від 01.06.2011 №573 "Про затвердження органів державного ринкового нагляду та сфер їх відповідальності" та інших нормативно-правових актів, включаючи і відповідні технічні регламенти. При цьому названі нормативні документи гармонізовані з нормами європейського законодавства.
Варто при цьому відзначити, що в європейських країнах в процесі ринкового нагляду основний акцент робиться саме на готову продукцію і майже 95% митного контролю цієї продукції перенесено із моменту митного оформлення на етап її реалізації у сфері торгівлі.
До позитивних положень Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" слід віднести:
– запровадження єдиного прядку визначення загальної безпечності, а також відповідальність виробників і реалізаторів цієї продукції за її безпечність;
– сприяння нагляду за виконанням вимог державних і міжнародних стандартів стосовно забезпечення безпечності продукції;
– забезпечення європейського підходу до здійснення ринкового нагляду за безпечністю продукції;
– сприяння максимальній взаємодії між суб’єктами господарювання та регулюючими органами при виявленні небезпечної продукції.
Слід зауважити, що в Україні при ринковому нагляді контроль відповідності та безпечності поки здійснюється переважно митними органами шляхом експертизи супроводжувальної товар документації, або експертизи відібраних зразків самого товару. При виявленні товарів, які за рівнем своєї безпечності не відповідають встановленим стандартам чи регламентам, проводяться обмежувальні чи корегувальні заходи з метою обмеження реалізації чи зняття з виробництва цих товарів.
Згідно з Постановою КМУ "Про затвердження переліку органів державного ринкового нагляду та сфер їх відповідальності" в Україні затверджені наступні органи державного ринкового контролю: Держспоживінспекція, Держморінспекція, Державна служба з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, Держгірпромнагляд, Держархбудінспекція, Держатомрегулювання, Держсільгоспінспекція. Для кожного із названих органів ринкового нагляду названа сфера відповідальності чи вид продукції, а також найменування нормативно-правового акта (технічного регламента), дія якого поширюється на відповідний вид продукції.
Таким чином, державний ринковий нагляд продукції текстильної промисловості в Україні згідно з вимогами названої Постанови КМУ здійснює Держспоживінспекція та її територіальні органи. Однак проблемність вирішення цього завдання полягає в тому, що цією Постановою для здійснення ринкового нагляду текстилю рекомендується тільки один технічний регламент "Про затвердження Технічного регламенту щодо назв текстильних волокон і маркування текстильних виробів", який не має безпосереднього відношення до критеріїв оцінювання загальної (хімічної, біологічної, термічної та ін.) чи екологічної безпечності саме текстильних матеріалів і виробів (одягового, інтер’єрного, технічного та іншого призначення), передбачених Законом України "Про загальну безпечність нехарчової продукції".
З метою здійснення належного контролю безпечності текстильної продукції при її ринковому нагляді в Україні рекомендуємо ДП УкрНДНЦ безвідкладно розробити і затвердити новий технічний регламент щодо процедури оцінки безпечності продукції текстильної і легкої промисловості при її ринковому нагляді. До затвердження цього регламенту, на нашу думку, для оцінки безпечності названої продукції при її ринковому нагляді, включаючи і її митний контроль, можна користуватись ДСТУ 4239:2003 "Матеріали та вироби текстильні і шкіряні побутового призначення. Основні гігієнічні вимоги", гармонізовані із міжнародним екологічним стандартом Екотекстиль-100.
Перелік посилань
1. Гарасим Ю.Й. Аналіз національної системи стандартизації і сертифікації у контексті угоди про асоціацію України та ЄС / Гарасим Ю.Й // Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право. – 2015. – №3(80). – С.58-65.

Admin
Admin

Кількість повідомлень : 115
Дата реєстрації : 23.02.2016

https://problemekspertov.ukraine7.com

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми
» 2. Товарознавство – основа експертизи товарів (РОЛЬ МІЖНАРОДНИХ СТАНДАРТІВ У ФОРМУВАННІ ЯКОСТІ ТА БЕЗПЕЧНОСТІ ВІТЧИЗНЯНОГО ТЕКСТИЛЮ)
» 2. Товарознавство – основа експертизи товарів (Особливості товарознавчої класифікації сухих будівельних сумішей)
» 2. Товарознавство – основа експертизи товарів (ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ СОНЯШНИКОВОГО ЛЕЦИТИНУ У ХАРЧОВІЙ ПРОМИСЛОВОСТІ)
» 2. Товарознавство – основа експертизи товарів (ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ АСОРТИМЕНТУ ЮВЕЛІРНИХ ВИРОБІВ РЕЛІГІЙНОГО ЗМІСТУ)
» 2. Товарознавство – основа експертизи товарів (ТЕНДЕНЦІЇ ФОРМУВАННЯ РИНКУ ПОБУТОВИХ ВИРОБІВ ЗІ СКЛА В УКРАЇНІ )

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі