2. Товарознавство – основа експертизи товарів (ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ АСОРТИМЕНТУ ЮВЕЛІРНИХ ВИРОБІВ РЕЛІГІЙНОГО ЗМІСТУ)
Сторінка 1 з 1
2. Товарознавство – основа експертизи товарів (ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ АСОРТИМЕНТУ ЮВЕЛІРНИХ ВИРОБІВ РЕЛІГІЙНОГО ЗМІСТУ)
ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ АСОРТИМЕНТУ ЮВЕЛІРНИХ ВИРОБІВ РЕЛІГІЙНОГО ЗМІСТУ
О.І. Передрій
доцент кафедри товарознавства
та експертизи в митній справі,
Луцький національний технічний університет, Україна, м. Луцьк
доцент кафедри товарознавства
та експертизи в митній справі,
Луцький національний технічний університет, Україна, м. Луцьк
Вироби релігійної тематики є, мабуть, найскладнішою асортиментної групою в ювелірній торгівлі. Основна складність пов'язана з величезною кількістю священних, і від того надзвичайно значущих символів віри, закладених в кожному предметі релігійного призначення. Сьогодні все більше і більше людей звертаються до вічних цінностей, духовності і релігії. В міру зростання освіченості в питаннях релігії споживачів цікавить не тільки зовнішня сторона, а й символічна складова релігійних виробів. А це означає, що кількість покупців виробів релігійної тематики не просто збільшується – зростає попит на високоякісну продукцію, на вироби відомих майстрів і компаній.
Експерти одностайно відзначають тенденцію до ускладнення запитів кінцевих покупців – споживачі все більше проявляють інтерес до продукції, яка не тільки відповідає канонам православної церкви, а й підходить людині за духовними і естетичними параметрами.
По-друге, ще одна складність пов'язана з великою кількістю значущих символів віри, закладених в кожному предметі релігійного призначення. Все це вимагає практично енциклопедичних знань від продавця.
Проте саме з вищезгаданих причин багато магазинів дещо обмежують свою роботу з релігійними виробами. При цьому ювелірні магазини втрачають платоспроможну аудиторію. У сучасній економічній ситуації такий підхід особливо нерозумний. Адже тільки цільова робота з певними групами покупців допоможе уникнути падіння продажів в період кризи.
Останнім часом помітно зріс попит на срібні культові вироби православної тематики та виробів, що символізують інші релігії. Серед останніх тенденцій можна відзначити і збільшення замовлень на охоронні перстні, які поєднують в собі світське і церковне призначення.
Інтерес до виробів релігійного призначення з золота зараз скорочується, і, буде падати і далі, це природно пов'язано з кризою що, втім, не повинно різко позначиться на ринку в цілому.
Як правило, виробники ювелірних виробів релігійної тематики скаржаться не на високе оподаткування або проблеми з формуванням асортименту, а на неготовність ювелірних магазинів до продажу такого виду виробів. Представники роздробу часто ігнорують останні зміни в запитах своїх покупців, закуповуючи, швидше, хрести та інші вироби, як ювелірні прикраси, а не сакральні символи віри.
Просування продукції релігійного призначення стримує зайва обережність фахівців, які займаються підбором асортименту в магазинах. По-перше, релігійні символи – це дуже тонка річ, по-друге, це відносно новий продукт, і, по-третє, представляючи тільки одну релігійну конфесію в асортименті, побоюються відштовхнути послідовників іншого віросповідання.
Гарантією успіху продажів релігійних символів, як показує практика, є досить повна колекція, при цьому через обережність магазини не можуть забезпечити її повноту, що заважає успіху колекції.
З іншого боку, релігійні символи – товар непростий, з глибоким змістом. Справа в тому, що, незважаючи на загальну тенденцію до появи релігійних символів у фешен-індустрії, споживач ще до кінця не знайомий з товаром в цілому. Зараз кінцевим споживачем таких виробів можуть бути від воцерковлених віруючих до таких, що практично не знайомі з церковними правилами та канонами і використовують релігійні символи в якості модних прикрас. Хоча воцерковлені покупці більшою мірою знайомі з товаром і самої традицією релігійних символів, але навіть їм часто необхідно роз'яснювати символізм, який закладений художником у виробах. Це вимагає спеціальних знань від продавців, що збільшує вимоги при прийомі на роботу, і потенційно ускладнює процес роботи для магазину. При продажу таких виробів, необхідно, розбиратися хоча б в основах віри. Звичайно не треба забувати що магазин це не церква, але у відділах продажів культових виробів доцільно мати спеціальну літературу. Більшість компаній, що спеціалізуються на виготовленні виробів релігійного призначення, постачають свою продукцію пояснювальній інформацією.
Значна частка продажів виробів культового призначення припадає на інтернет-магазини, які пропонують значно ширший асортимент, порівняно з стаціонарними. Перевагою такого продажу є можливість неквапливої покупки, можливість оцінити канонічність виробу у спокійній обстановці.
За результатами роботи ювелірних магазинів у 2015 році можна зробити висновок, що основна частка продажів виробів релігійного змісту припала на срібні перстні та натільні іконки. Значно зріс продаж браслетів з срібними пластинами, на які нанесені слова молитв, класичні іконографічні мотиви. Також варто відмітити зростання попиту на підвіски та бусини для набірних браслетів, ня які нанесені культові знаки як православної релігії, так і інших релігій світу.
Відомі фірми виробники ювелірних виробів за останній рік значно розширили свої колекції релігійної тематики за рахунок випуску виробів нових форм – ладанки, мощовики, слова-обереги; ускладнення естетичного та змістового оформлення вже популярних виробів – вінчальних перстнів та ікон. Постійними стабільним попитом користуються вироби для проведення обрядів хрещення – срібні ложечки та гребінці, які хоч і не мають релігійного змісту, але асоціюються у споживачів з певними обрядами.
Схожі теми
» 2. Товарознавство – основа експертизи товарів (ТЕНДЕНЦІЇ ФОРМУВАННЯ РИНКУ ПОБУТОВИХ ВИРОБІВ ЗІ СКЛА В УКРАЇНІ )
» 2. Товарознавство – основа експертизи товарів (ОСОБЛИВОСТІ РИНКОВОГО НАГЛЯДУ ВІТЧИЗНЯНОГО ТЕКСТИЛЮ)
» 2. Товарознавство – основа експертизи товарів (Особливості товарознавчої класифікації сухих будівельних сумішей)
» 2. Товарознавство – основа експертизи товарів (ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ СОНЯШНИКОВОГО ЛЕЦИТИНУ У ХАРЧОВІЙ ПРОМИСЛОВОСТІ)
» 2. Товарознавство – основа експертизи товарів (CОСТОЯНИЕ И ТЕНДЕНЦИИ РЫНКА ПОСТЕЛЬНОГО БЕЛЬЯ В РЕСПУБЛИКЕ БЕЛАРУСЬ)
» 2. Товарознавство – основа експертизи товарів (ОСОБЛИВОСТІ РИНКОВОГО НАГЛЯДУ ВІТЧИЗНЯНОГО ТЕКСТИЛЮ)
» 2. Товарознавство – основа експертизи товарів (Особливості товарознавчої класифікації сухих будівельних сумішей)
» 2. Товарознавство – основа експертизи товарів (ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ СОНЯШНИКОВОГО ЛЕЦИТИНУ У ХАРЧОВІЙ ПРОМИСЛОВОСТІ)
» 2. Товарознавство – основа експертизи товарів (CОСТОЯНИЕ И ТЕНДЕНЦИИ РЫНКА ПОСТЕЛЬНОГО БЕЛЬЯ В РЕСПУБЛИКЕ БЕЛАРУСЬ)
Сторінка 1 з 1
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі