3. Проблеми ідентифікації та фальсифікації товарів (ЕКСПЕРТИЗА ЯКОСТІ МОЛОЧНОГО ШОКОЛАДУ)
Сторінка 1 з 1
3. Проблеми ідентифікації та фальсифікації товарів (ЕКСПЕРТИЗА ЯКОСТІ МОЛОЧНОГО ШОКОЛАДУ)
ЕКСПЕРТИЗА ЯКОСТІ МОЛОЧНОГО ШОКОЛАДУ
Л.А. Гончар
Доцент кафедри, к.е.н., доцент
Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля,
Україна, Дніпропетровськ
Доцент кафедри, к.е.н., доцент
Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля,
Україна, Дніпропетровськ
Для проведення ідентифікаційної експертизи було відібрано п’ять зразків молочного шоколаду двох країн-виробників, а саме: зразки № 1-2 – країна-виробник Швейцарія та зразки № 3-5 – країна-виробник Україна.
Ознайомлення з упаковкою п’яти відібраних зразків молочного шоколаду дозволяють стверджувати, що всі п’ять зразків мають відповідний зовнішній вигляд упаковки, достатньо акуратне і естетичне оформлення.
Проведене дослідження відповідності маркування дозволяє констатувати, що всі відібрані зразки молочного шоколаду мають невідповідний шрифт, оскільки шрифт інформації повинен бути легко зчитуємим. Також слід відмітити наявність неконкретного повідомлення споживачу, тобто шоколад має містити чи не містити деякі компоненти (може вміщувати в незначній кількості арахіс, мигдаль, пшеницю). Кожен зразок має інформацію щодо вмісту ваніліну, незрозумілим є пояснення для споживача – ванілін є штучний, який ідентичний натуральному.
Після визначення відповідності маркування визначали наявність відхилення маси нетто у кожного відібраного зразка молочного шоколаду. Зважування кожної плитки дозволило стверджувати, що три відібрані зразки українського виробника мають відхилення маси нетто за мінусом, а саме: зразок № 3 – 5 г; зразок № 4 – 2 г і зразок № 5 – 8 г, що є також грубим порушенням, оскільки ані за стандартом, ані за маркуванням немає припущень щодо відхилення маси нетто. Все це свідчить про присутність інформаційної фальсифікації у відібраних зразках молочного шоколаду.
Органолептичну оцінку якості молочного шоколаду проводили методом сенсорного аналізу за допомогою органів відчуття, для цього була створена група експертів, які визначали смак і аромат, зовнішній вигляд, форма, консистенція, структура. Отримані результати занесено у табл. 1.
За табл. 1 видно, що з п’яти відібраних зразків молочного шоколаду до групи дуже доброго, на жаль можна віднести тільки зразок № 2 шоколад ТМ «Chocobloc Orange» і зразок № 1 шоколад ТМ «Toblerone», країна-виробник Швейцарія, які за баловою оцінкою органолептичних показників набрали найбільшу кількість балів – 27,63 і 27,53 відповідно із можливих 30-ти балів.
Значна кількість балів, а це 50% від загальної кількості, було знято за грубе порушення маркування у всіх відібраних для дослідження зразків молочного шоколаду. Крім того кількість балів експертами було зменшено за відсутність посилання на нормативний документ у зразків № 1 і № 2.
За основними показниками, а це – смак і аромат, зовнішній вигляд, форма, консистенція і структура вищезазначені зразки одержали найвищу кількість балів від експертів, тому і зайняли лідируючі позиції.
На жаль, зразок № 3 шоколад «Сlassic» ТМ «Рошен», зразок № 4 шоколад «Екстра молочний» ТМ «Світоч» і зразок № 5 шоколад «Молочний» ТМ «Корона» – наша вітчизняна продукція, мали невідповідну консистенцію (крихка і м’яка), структуру (неоднорідна) і найголовніше смак і аромат (відсутність єдиної смакової гами, нудно-солодкий смак, сторонній смак і аромат) шоколаду був оцінений експертами в 7,4:7,2:7,1 балів відповідно. Крім того маркування вітчизняного шоколаду також відбувається з грубим порушенням, що потребує перегляду редакції діючого стандарту і конкретизації п’ятого розділу «Технічні вимоги». У відповідності з вищезазначеним зразок № 3 був оцінений експертами в 20,9, зразок № 4 – 20,4 і зразок № 5 – 20,6 балів, що дозволило їх віднести до шоколаду доброго.
Таким чином, можна зробити висновок, що з п’яти відібраних зразків молочного шоколаду за органолептичними показниками до дуже доброго можна віднести тільки зразок № 2 шоколад ТМ «Chocobloc Orange» і зразок № 1 шоколад ТМ «Toblerone», країна-виробник Швейцарія, які за баловою оцінкою органолептичних показників набрали найбільшу кількість балів – 27,63 і 27,53 відповідно із можливих 30-ти балів. Добрим шоколадом слід вважати зразок № 3 шоколад «Сlassic» ТМ «Рошен», зразок № 4 шоколад «Екстра молочний» ТМ «Світоч» і зразок № 5 шоколад «Молочний» ТМ «Корона», що мали крихку і м’яку консистенцію, неоднорідну структуру і найголовніше смак і аромат (відсутність єдиної смакової гами, нудно-солодкий смак, сторонній смак і аромат) шоколаду, який був оцінений експертами в 7,4:7,2:7,1 балів відповідно. У відповідності з вищезазначеним зразок № 3 був оцінений експертами в 20,9, зразок № 4 – 20,4 і зразок № 5 – 20,6 балів. Слід відмітити, що кількість балів у трьох зразках молочного шоколаду вітчизняного виробника було знижено за невідповідність маси нетто, а саме: зразок № 3 – 5 г; зразок № 4 – 2 г і зразок № 5 – 8 г, що є порушенням, оскільки ані за стандартом, ані за маркуванням немає припущень про відхилення маси нетто. За невідповідний шрифт та наявність неконкретного повідомлення споживачу, тобто шоколад має містити чи не містити деякі компоненти або ванілін є штучний, який ідентичний натуральному.
Все це свідчить про присутність інформаційної фальсифікації у п’яти відібраних зразках молочного шоколаду та наявність фальсифікації якості у трьох вітчизняних зразках молочного шоколаду.
Схожі теми
» 3. Проблеми ідентифікації та фальсифікації товарів (ІДЕНТИФІКАЦІЙНА ЕКСПЕРТИЗА ВЕЛОСИПЕДІВ)
» 3. Проблеми ідентифікації та фальсифікації товарів (ІДЕНТИФІКАЦІЙНА ЕКСПЕРТИЗА ТА ВИЗНАЧЕННЯ КОДУ ЗА УКТЗЕД ШКІРЯНОГО ВЗУТТЯ)
» 3. Проблеми ідентифікації та фальсифікації товарів (ПРОБЛЕМИ ІДЕНТИФІКАЦІЇ КЕРАМІЧНИХ ПОБУТОВИХ ВИРОБІВ)
» 3. Проблеми ідентифікації та фальсифікації товарів (Проблеми асортиментної фальсифікації товарів у торгівлі)
» 3. Проблеми ідентифікації та фальсифікації товарів (ОСОБЛИВОСТІ ФАЛЬСИФІКАЦІЇ ТА ІДЕНТИФІКАЦІЇ МОРОЗИВА )
» 3. Проблеми ідентифікації та фальсифікації товарів (ІДЕНТИФІКАЦІЙНА ЕКСПЕРТИЗА ТА ВИЗНАЧЕННЯ КОДУ ЗА УКТЗЕД ШКІРЯНОГО ВЗУТТЯ)
» 3. Проблеми ідентифікації та фальсифікації товарів (ПРОБЛЕМИ ІДЕНТИФІКАЦІЇ КЕРАМІЧНИХ ПОБУТОВИХ ВИРОБІВ)
» 3. Проблеми ідентифікації та фальсифікації товарів (Проблеми асортиментної фальсифікації товарів у торгівлі)
» 3. Проблеми ідентифікації та фальсифікації товарів (ОСОБЛИВОСТІ ФАЛЬСИФІКАЦІЇ ТА ІДЕНТИФІКАЦІЇ МОРОЗИВА )
Сторінка 1 з 1
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі