3. Проблеми ідентифікації та фальсифікації товарів (ІДЕНТИФІКАЦІЙНА ЕКСПЕРТИЗА ВЕЛОСИПЕДІВ)
Сторінка 1 з 1
3. Проблеми ідентифікації та фальсифікації товарів (ІДЕНТИФІКАЦІЙНА ЕКСПЕРТИЗА ВЕЛОСИПЕДІВ)
ІДЕНТИФІКАЦІЙНА ЕКСПЕРТИЗА ВЕЛОСИПЕДІВ
Т. М. Коломієць,
доцент кафедри товарознавства та митної справи, к.т.н., доц.
Л. В. Черняк,
доцент кафедри товарознавства та митної справи, к.т.н., доц.
Київський національний торговельно-економічний університет, Україна, м. Київ
В теперішній час велосипед — найбільш популярний транспортний засіб в світі. Він став таким завдяки низькій вартості (включно з вартістю експлуатації), невеликій вазі і розмірам, відсутності потреби в пальному та елементах безпеки. популярності завдяки спортивному навантаженню та екологічній чистоті.
На ринку України асортимент велосипедів на даний момент є надзвичайно широким, що обумовлено стрімким зростанням популярності велоспорту протягом останніх років.
Залежно від вікової групи цільової аудиторії асортимент велосипедів поділяють на: дитячі, підліткові і велосипеди для дорослих. Аналіз асортименту велосипедів на ринку України свідчить про те, що протягом останніх років зростає питома вага велосипедів для дорослих. Їх поділяють за призначенням на міські, гірські, шосейні, туристичні, спортивні (гоночні, для шосейних змагань з тріатлону, трекові, для спортивної акробатики, волейбольні), гібридні (для перевезення вантажів); за конструктивними особливостями – на електричні, тандеми, лежачі, залізничні [1].
За призначенням на даний момент в структурі асортименту переважають міські та гірські велосипеди, значно менш поширеними є гібридні велосипеди.
Найбільш широко на вітчизняному ринку представлена продукція таких торговельних марок як Felt, Orbea, Premie, Comanche, Giant, KROSS, CUBE, ТОВ «Ардіс», ТОВ «Львівський мотозавод», ПАТ «Харківський велосипедний завод ім. Г. Петровського» [2].
В Україні виробництво велосипедів через невисоку їх конкурентоспроможність забезпечує в основному потреби внутрішнього ринку, що підтверджується даними митної статистики [3].
В умовах значних обсягів імпорту і розширення асортименту пропозиції зростає роль ідентифікації велосипедів в митних цілях, а саме визначення коду згідно з УКТЗЕД.
Ідентифікація велосипедів здійснюється за наступною процедурою: визначення мети та завдань ідентифікації, вибір критеріїв, методів та засобів ідентифікації.
Критерій ідентифікації велосипедів – ознака цього товару, яка придатна для встановлення його відповідності (тотожності) зразку, інформації в товаросупровідних документах, вимогам нормативних, технічних документів, а також приналежності до групи однорідних товарів. Вибір критеріїв залежить від умов, об'єктів, їх взаємодії, мети ідентифікації [4].
Під час вибору критеріїв ідентифікації велосипедів для їх визначення дотримуються принципу достатності й оптимальності – із комплексу властивостей, які притаманні товару, обирають ті показники (властивості), які необхідні для підтвердження тотожності.
Отже, ідентифікація велосипедів повинна носити характер комплексної оцінки, при якій найбільшу значимість мають типові критерії та ті, що важко фальсифікувати (основні, додаткові, специфічні). У чинних стандартах та інших нормативних документах такі критерії часто відсутні. Так, наприклад, ДСТУ 2314-93 [5] , ДСТУ 2315-93 [6], ДСТУ 2190-93 [7] регламентують показники, насамперед, розміри велосипедів, що можуть бути використані в якості критеріїв ідентифікації, але вони недостатньо достовірно ідентифікують продукцію. Ось чому вкрай важливо проаналізувати класифікацію велосипедів згідно УКТЗЕД та обрати додаткові показники, що можуть бути використані нами в якості основних, додаткових та специфічних критеріїв ідентифікації.
Так, згідно з УКТЗЕД, велосипеди відносяться до групи 87 «Засоби наземного транспорту, крім залізничного або трамвайного рухомого складу, їх частини та обладнання», товарних позицій (ТП): 8711,8712, 9503[8].
Отже, критеріями ідентифікації велосипедів, згідно з УКТЗЕД, можуть бути:
– тип приводу коліс – велосипеди з механічним приводом відносяться до ТП 8712 і 9503;
– вікова ознака призначення і кількість коліс – триколісні велосипеди для маленьких дітей відносяться в окрему ТП 9503;
– розмірні характеристики – для розмежування дитячих і підліткових велосипедів від дорослих всередині ТП 8712 [8].
Специфічні критерії, зокрема, розмірні характеристики, як правило, встановлюються кожним виробником, хоча до певної міри уніфіковані. До них відносяться: діаметр коліс, відстань від обертового механізму до сидіння, довжина верхньої рами, відстань від обертового механізму до задньої осі, колісна база (відстань між осями коліс), кут нахилу опорної труби (на якій розміщено сидіння), відстань від передньої осі до верхньої рами, кут нахилу кермової труби. Використання специфічних критеріїв особливо важливе в цілях ідентифікації, оскільки відрізнити двоколісні дитячі велосипеди від велосипедів для дорослих такої ж конструкції досить складно без відповідних вимірів (табл.1).
Разом з тим, у класифікаторі доцільно було б розширити товарну позицію 8712, де варто було б передбачити критерій призначення, оскільки велосипеди різного призначення (міські, спортивні, гірські тощо) мають суттєві відмінності як у конструкції, матеріалах виготовлення, так і в ціні.
В якості засобів ідентифікації може використовуватися технічна документація на велосипеди – нормативні документи (стандарти, ТУ), технічні паспорти, посібники з експлуатації, а також товаросупровідні (міжнародний договір (контракт), рахунок-фактура (інвойс), міжнародні транспортні документи, накладні, сертифікати, якісні посвідчення). Найважливішим засобом ідентифікації велосипедів є маркування, що містить інформацію, придатну для цілей ідентифікації.
При проведенні досліджень використано вимірювальний, аналітичний і органолептичний методи.
Таким чином, ідентифікація велосипедів різного призначення є об’єктивно необхідною процедурою при здійсненні митного контролю та митного оформлення, при визначенні коду за УКТЗЕД, з метою можливості визначення розмірів митної вартості та нарахування митних платежів.
Перелік посилань
1. Каталог велосипедів: групування за марками, типами, віковими характеристика, ціною // Інтернет-магазин VELOOnline [Електронний ресурс].- Режим доступу: http://www.veloonline.com/view.shtml?id=10516.
2. Виробництво велосипедів в Україні // Бізнес-каталог підприємств України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ua-region.com.ua/kved/Ind.35.42.0.
3. Сумарний обсяг імпорту та експорту окремих підгруп товарів за кодами УКТЗЕД, сумарний обсяг імпорту та експорту по країнах у розрізі товарних позицій за кодами УКТЗЕД // Митна статистика ДФСУ [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://sfs.gov.ua/ms/.
4. Идентификация и фальсификация непродовольственных товаров: учеб. пособие для высш. учеб. заведений по специальности «Товароведение и экспертиза товаров» / под ред. И.Ш. Дзахмишевой. – М., 2011. – 356 с.
5. Велосипеди. Загальні технічні умови: ДСТУ 2314-93. – [Чинний від 1994-07-01]. – К.: Держстандарт України, 1994. – 25 с.
6. Велосипеди. Основні параметри і розміри: ДСТУ 2315-93. – [Чинний від 1994-07-01]. – К.: Держстандарт України, 1994. – 25 с.
7. Велосипеди для дітей. Загальні технічні умови: ДСТУ 2190-93. – [Чинний від 1994-07-01]. – К.: Держстандарт України, 1994. – 27 с.
8. Про затвердження Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності: Наказ Міндоходів від 14.01.2014 №15 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/naka-zi/62672.html.
Схожі теми
» 3. Проблеми ідентифікації та фальсифікації товарів (ІДЕНТИФІКАЦІЙНА ЕКСПЕРТИЗА ТА ВИЗНАЧЕННЯ КОДУ ЗА УКТЗЕД ШКІРЯНОГО ВЗУТТЯ)
» 3. Проблеми ідентифікації та фальсифікації товарів (ЕКСПЕРТИЗА ЯКОСТІ МОЛОЧНОГО ШОКОЛАДУ)
» 3. Проблеми ідентифікації та фальсифікації товарів (ПРОБЛЕМИ ІДЕНТИФІКАЦІЇ КЕРАМІЧНИХ ПОБУТОВИХ ВИРОБІВ)
» 3. Проблеми ідентифікації та фальсифікації товарів (Проблеми асортиментної фальсифікації товарів у торгівлі)
» 3. Проблеми ідентифікації та фальсифікації товарів (ОСОБЛИВОСТІ ФАЛЬСИФІКАЦІЇ ТА ІДЕНТИФІКАЦІЇ МОРОЗИВА )
» 3. Проблеми ідентифікації та фальсифікації товарів (ЕКСПЕРТИЗА ЯКОСТІ МОЛОЧНОГО ШОКОЛАДУ)
» 3. Проблеми ідентифікації та фальсифікації товарів (ПРОБЛЕМИ ІДЕНТИФІКАЦІЇ КЕРАМІЧНИХ ПОБУТОВИХ ВИРОБІВ)
» 3. Проблеми ідентифікації та фальсифікації товарів (Проблеми асортиментної фальсифікації товарів у торгівлі)
» 3. Проблеми ідентифікації та фальсифікації товарів (ОСОБЛИВОСТІ ФАЛЬСИФІКАЦІЇ ТА ІДЕНТИФІКАЦІЇ МОРОЗИВА )
Сторінка 1 з 1
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі