Актуальні проблеми експертизи товарів
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

4. Експертні дослідження харчових продуктів як інструмент впливу на їх безпечність (ОСОБЛИВОСТІ МАРКУВАННЯ ОРГАНІЧНОЇ ПРОДУКЦІЇ)

Перейти донизу

4. Експертні дослідження харчових продуктів як інструмент впливу на їх безпечність (ОСОБЛИВОСТІ МАРКУВАННЯ ОРГАНІЧНОЇ ПРОДУКЦІЇ) Empty 4. Експертні дослідження харчових продуктів як інструмент впливу на їх безпечність (ОСОБЛИВОСТІ МАРКУВАННЯ ОРГАНІЧНОЇ ПРОДУКЦІЇ)

Повідомлення автор Admin Вт Бер 15, 2016 7:25 am

ОСОБЛИВОСТІ МАРКУВАННЯ ОРГАНІЧНОЇ ПРОДУКЦІЇ

Л. П. Котвицька
студентка гр. ТЕМС-5м факультету товарознавства, торгівлі та маркетингу
О. П. Юдічева,
доцент кафедри експертизи та митної справи, к. т. н., доцент
Вищий навчальний заклад Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі», Україна, м. Полтава

Перша згадка про «органічний» спосіб не тільки сільського господарювання, але і бізнесу в цілому відбулася в другій половині 1990 року, коли одна роздрібна мережа готелів в Італії, Швейцарії, Німеччині і Австрії презентувала як унікальну пропозицію відпочинок у екологічно чистих районах, у номерах, обставлених меблями з природного матеріалу (і прибраних за допомогою натуральних миючих засобів) і з кухнею, що пропонує харчування з продуктів, вирощених без використання хімічних добрив.
Поняття органічного сільського господарства вперше було введено спеціалістом з сільського господарства Оксфордського Університету лордом Нортборном (Lord Northbourne) у виданій ним у 1940-му році книзі «Дбайте про землю». А одним із засновників органічного сільського господарства став британський ботанік Альберт Говард (Albert Howard). Його книга «Сільськогосподарський заповіт», що вийшла в 1940 році, мала величезний вплив на багатьох вчених та фермерів. Говард описав негативний вплив хімічних добрив на здоров’я тварин і рослини, запропонував систему живлення ґрунтів, що ґрунтується на використанні компостів з рослинних залишків і гною [1].
Виробництво органічної продукції (сировини) – це виробнича діяльність фізичних або юридичних осіб (у тому числі з вирощування та переробки), де під час такого виробництва виключається застосування хімічних добрив, пестицидів, генетично модифікованих організмів (ГМО), консервантів тощо, та на всіх етапах виробництва (вирощування, переробки) застосовуються методи, принципи та правила для отримання натуральної (екологічно чистої) продукції, а також збереження та відновлення природних ресурсів.
Згідно з ст. 4 Закону України «Про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції та сировини» [2]:
а) загальними принципами виробництва, зберігання, перевезення та реалізації органічної продукції (сировини) є принципи:
1) добровільності;
2) рівності прав суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, перевезення та реалізацію органічної продукції (сировини);
3) раціонального використання природних ресурсів, забезпечення їх належного використання та відтворення;
4) відмови від використання генетично модифікованих організмів та продукції з них;
5) відмови від використання хімічно синтезованих зовнішніх ресурсів, за винятком виключних випадків, встановлених цим Законом;
6) довгострокового підтримання родючості ґрунту;
7) використання живих організмів та методів механічного виробництва;
Cool забезпечення високого рівня біологічного розмаїття;
9) використання у виробництві процесів, що не завдають шкоди навколишньому природному середовищу, здоров’ю людей, рослинам, здоров’ю та благополуччю тварин.
б) спеціальними принципами виробництва, зберігання, перевезення та реалізації органічної продукції (сировини) є принципи [2] :
1) забезпечення збереження та відтворення родючості ґрунтів, стійкості ґрунтів та біологічного розмаїття ґрунтів методами, які оптимізують біологічну активність ґрунтів, забезпечують збалансоване постачання поживних речовин для рослин;
2) мінімізації використання не відновлювальних та зовнішніх ресурсів;
3) переробки відходів та супутніх продуктів рослинного та тваринного походження для подальшого використання у виробництві продукції рослинного та тваринного походження;
4) врахування місцевого або регіонального екологічного стану територій під час вибору категорії продукції для виробництва;
5) охорони здоров’я тварин шляхом заохочення природного імунного захисту тварин, відбору відповідних порід;
6) охорони рослин за допомогою превентивних заходів, таких як вибір відповідних видів та сортів, стійких до хвороб та шкідників, сівозміни, механічних та фізичних методів та захист від природних ворогів (шкідників);
7) врахування при виборі порід ступеня адаптації тварин до місцевих умов, їх життєздатності та стійкості до хвороб;
Cool дотримання високого рівня благополуччя тварин, що задовольняє потреби, притаманні кожному окремому виду;
9) виробництва продукції органічного тваринництва з тварин, що були вирощені в органічних господарствах з самого народження впродовж усього життя;
10) годування тварин органічними кормами;
11) виключення використання штучно виведених поліплоїдних тварин;
12) збереження біологічного розмаїття природних водних екологічних систем, безперервної охорони водного середовища та якості навколишніх водних та поверхневих екологічних систем при виробництві продукції рибальства.
Згідно з ст. 29 Закону України «Про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції та сировини» існують загальні вимоги до маркування органічної продукції (сировини) [2]: :
а) маркування органічної продукції (сировини) та використання відповідного державного логотипа здійснюються відповідно до законодавства;
б) використання державного логотипа та маркування органічної продукції (сировини) для позначення органічних продуктів є обов’язковими. Дозволяється також використання недержавних (приватних) логотипів, запроваджених безпосередньо суб’єктами господарювання, які здійснюють виробництво, реалізацію органічної продукції (сировини), чи їх об’єднаннями;
в) державний логотип складається з напису «органічний продукт» та відповідного графічного зображення. Не допускається використання напису «органічний продукт» у власних назвах продуктів та торговельних марках при рекламуванні, а також у випадку маркування продукції, яка перебуває на стадії перехідного періоду до органічного виробництва;
г) використання державного логотипа встановленого зразка та маркування органічної продукції (сировини) здійснюються за наявності відповідного сертифіката;
д) на маркуванні також зазначаються кодові номери органу з оцінки відповідності, який здійснив підтвердження відповідності;
е) у разі маркування органічної продукції (сировини), яка була вироблена із застосуванням традиційної продукції (сировини) та продукції перехідного періоду у порядку, визначеному статтею 17 [2], або під час виробництва органічної продукції (сировини) шляхом переробки для отримання сертифікату, всі використані інгредієнти традиційної продукції (сировини) та продукції перехідного періоду та їх частка вказуються в переліку інгредієнтів. Така вказівка повинна бути виконана в тому ж кольорі та з використанням того ж стилю шрифту, що й інші вказівки в переліку інгредієнтів, але в більшому розмірі шрифту.
Маркування продукції, яка перебуває на стадії перехідного періоду до органічного виробництва, здійснюється з використанням державного логотипа «продукт на стадії переходу до органічного виробництва».
є) забороняється при маркуванні продукції, яка не відповідає вимогам Закону України [1]: , використовувати позначення з написами «органічний», «біодинамічний», «біологічний», «екологічний», словами з префіксом «біо» тощо.
ж) органічна продукція, імпортована з інших країн, вироблена відповідно до законодавства країн походження, що підтверджено відповідним сертифікатом, позначена написами «органічний», «біодинамічний», «біологічний», «екологічний», словами з префіксом «біо» тощо, повинна в перекладі на українську мову позначатися написом «органічний продукт». Маркування імпортованої органічної продукції та використання державного логотипа здійснюються відповідно до законодавства.
Відповідно до проекту постанови Кабінету Міністрів України «Порядок та вимоги до маркування органічної продукції» [3] державний логотип складається з графічного зображення двох кругів (жовтого кольору з лівого боку і блакитного – з правого), які перетинаються, утворюючи сектор зеленого кольору у вигляді листка рослини. Сектор зеленого кольору, обрамлений лінією білого кольору, містить вертикальну лінію білого кольору, від якої по обидві сторони симетрично відходять по три короткі лінії під кутом 45º, що імітує прожилки листка рослини.
Державний логотип містить слова «ОРГАНІЧНИЙ ПРОДУКТ», що друкуються українською мовою, заголовними літерами через пробіл, в однаковій кольоровій гамі із сектором зеленого кольору. Слово «ОРГАНІЧНИЙ» розміщено над графічним зображенням державного логотипа, а слово «ПРОДУКТ» – під графічним зображенням. Розмір державного логотипа має бути не менш як 15 мм заввишки та завширшки. Державний логотип розміщується на етикетці (упаковці) органічної продукції. Під державним логотипом зазначається кодовий номер, який складається з: акроніма, що ідентифікує країну, де перебуває оператор, якому видано сертифікат; терміна, який зазначає метод органічного виробництва; кодового номера органу, який здійснив підтвердження відповідності виробництва органічної продукції [3] .
У переліку інгредієнтів органічної продукції повинен зазначатися відсоток органічних інгредієнтів відповідно до загального відсотка інгредієнтів сільськогосподарського походження. Додана вода і кухонна сіль не включаються до інгредієнтів сільськогосподарського походження. Метод органічного виробництва та інформація про відсоток органічних інгредієнтів повинні зазначатися літерами того самого кольору, розміру і з використанням того ж стилю шрифту, що і решта інформації у переліку інгредієнтів.
Макет етикетки, що містить державний логотип, узгоджується з органом, який здійснює підтвердження відповідності виробництва органічної продукції. Для маркування харчової продукції державний (недержавний (приватний) логотип використовується у разі, коли не менш як 90 відсотків маси інгредієнтів сільськогосподарського походження є органічними. Для харчової продукції, що містить більш як один інгредієнт, у переліку інгредієнтів повинно бути зазначено, які з них є органічними [3]
Перелік посилань
1. Юдічева О.П.Товарознавство. Малопоширені овочі: навч. посіб. [Текст] / О.П. Юдічева.– К.: Видавництво Ліра-К, 2014. – 236 с.
2. Закон України «Про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції та сировини», № 425-18 -ВР від 03.09.13 р. [Електронний ресурс] − Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/425-18 − Назва з домашньої сторінки Інтернету.
3. Постанова Кабінету Міністрів України. Про затвердження Порядку та вимог до маркування органічної продукції». Проект [Електронний ресурс] − Режим доступу: http://minagro.gov.ua/node/10903 − Назва з домашньої сторінки Інтернету.

Admin
Admin

Кількість повідомлень : 115
Дата реєстрації : 23.02.2016

https://problemekspertov.ukraine7.com

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми
» 4. Експертні дослідження харчових продуктів як інструмент впливу на їх безпечність (ВІДПОВІДНІСТЬ ЯКОСТІ МОЛОЧНОЇ ПРОДУКЦІЇ)
» 4. Експертні дослідження харчових продуктів як інструмент впливу на їх безпечність (ОСОБЛИВОСТІ СУЧАСНОЇ КЛАСИФІКАЦІЇ ПЕРСИКІВ)
» 4. Експертні дослідження харчових продуктів як інструмент впливу на їх безпечність (ОСОБЛИВОСТІ ОЗНАК, ЗА ЯКИМИ КЛАСИФІКУЮТЬ СУШЕНИЙ ВИНОГРАД)
» 4. Експертні дослідження харчових продуктів як інструмент впливу на їх безпечність (ОСОБЛИВОСТІ ЕКСЕРТИЗИ ВІСКІ, ЩО РЕАЛІЗУЄТЬСЯ НА СПОЖИВЧОМУ РИНКУ М. ДНІПРОПЕТРОВСЬКА)
» 4. Експертні дослідження харчових продуктів як інструмент впливу на їх безпечність (СУЧАСНІ ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ СПОЖИВНОЇ ЦІННОСТІ ПРОДУКЦІЇ РОСЛИННИЦТВА ЗА ДОПОМОГОЮ БІОФОРТИФІКАЦІЇ)

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі